“Met Cisco Webex Calling kunnen de medewerkers bellen vanaf elk device”
ADTS – Bernhard van der Linde
ADTS adviseert: Dubber en Cisco Webex Calling maken unified gespreksopname mogelijk voor Zuid-Amerikaanse aardoliemaatschappij
Eén van de grootste aardoliemaatschappijen van Zuid-Amerika, en een lid van de Fortuin Global 500-lijst, zocht een betrouwbare en intelligente oplossing voor het opnemen van gesprekken. Zodat zij met een gerust hart hun communicatie konden migreren én tegelijkertijd voldeden aan de Europese MiFID II wet- en regelgeving.
Wat volgens ADTS de beste oplossing was en wat dat de aardolieorganisatie heeft opgeleverd? We vertellen je er meer over in deze businesscase.
De uitdaging
- Technologische migratie om communicatie en opnames te beheren
- Frequente telefoonoproepen van klanten, kopers en zakenpartners in heel Europa
- De oplossing moest voldoen aan de MiFID II-richtlijn
De verkoopmedewerkers die bij de aardoliemaatschappij werken, nemen belangrijke inkomende verkoopgesprekken van kopers aan en handelen met andere zakenpartners. Daarnaast hebben ze -als onderdeel van een wereldwijd bedrijf- regelmatig contact met collega’s van het hoofdkantoor en andere vestigingen in Europa. Beschikbaarheid is daarom essentieel. Want een gemiste oproep kan betekenen dat waardevolle business verloren gaat.
Naast het verbeteren van de beschikbaarheid, moest de nieuwe oplossing ook voldoen aan de steeds strengere richtlijnen van MiFID II om ervoor te zorgen dat bedrijven eerlijk een veilig handelen in het belang van de klant. Hiervoor hadden zij een ‘unified call recording’ oplossing nodig.
Wat is unified communicatie?
Unified Communications, vaak afgekort tot UC, verwijst naar de manier waarop verschillende soorten digitale communicatietools met elkaar communiceren en samenwerken. Alle applicaties en communicatiekanalen zijn samengevoegd in een systeem, zodat de gebruiker eenvoudig toegang heeft tot alle informatie. Ongeacht waar of wanneer je die wil bekijken. Of op welk device.
De UC-oplossing vervaagt als het ware de grenzen tussen de communicatiekanalen. Een gebruiker kan er bijvoorbeeld voor kiezen een ontvangen voicemailbericht te openen via e-mail of per telefoon. De status van de afzender is te zien via aanwezigheidsinformatie en de gebruiker kan direct een reactie sturen via een tekstbericht of video-oproep.
Het doel van UC-oplossingen? Zakelijke communicatie verenigen en stroomlijnen, de efficiëntie van medewerkers verhogen en de klantbeleving verbeteren.
De oplossing: Cisco Webex Calling & Dubber unified Recording
- Cisco Webex en zijn voorkeurspartner voor gespreksopname, Dubber Unified Recording
- Naadloze migratie en implementatie
- Gespreksopname is mogelijk vanaf elk apparaat en elke locatie
- Technologie: Dubber’s Unified Call Recording op Cisco Webex Calling
ADTS is de lokale ICT-partner voor de Nederlandse vestiging van de aardoliemaatschappij. Dus toen er aan onze algemeen directeur Bernhard van der Linde werd gevraagd wat de beste combinatie was van telefonie en ‘unified call recording’ moest hij meteen aan een combinatie van Dubber en Cisco Webex denken.
“Met Cisco Webex Calling kunnen de medewerkers bellen vanaf elk device. Webex Calling geeft de flexibiliteit die ze nodig hebben om zich te verplaatsen en maakt dat ze ten alle tijden verbonden blijven. Zowel op kantoor als onderweg”, ligt Bernhard de keuze voor Webex Calling toe.
Om ook te voldoen aan de wet- en regelgeving rondom het kunnen opnemen, analyseren en opslaan van telefoongesprekken, adviseerde Bernhard een koppeling met Dubber. Volgens MiFID II moet de klant alle opnames namelijk veilig voor zeven jaar kunnen opslaan. Ook moet je in staat zijn om op elk gewenst moment de gesprekken terug te vinden en te kunnen tonen.
“Dubber is hiervoor ideaal”, zegt Bernhard. “Je mag namelijk onbeperkt gebruik maken van hun opslagruimte.” Daarnaast heeft Dubber een sterke Webex-integratie, wat de sleutel bleek tot succes. Dit werd nog eens bevestigd tijdens het installatieproces: “Het was super simpel, onze engineers wisselde gegevens uit, schakelden opnemen in en het werkt gewoon. We gaven de medewerkers een training en dat was het.”
De resultaten
Geen downtime
De migratie naar Cisco Webex Calling en Dubber verliep snel en naadloos om inkomstenverlies te voorkomen.
Naleving afspraken
Dubber heeft de communicatie van medewerkers toekomstbestendig gemaakt én het voldoet aan de MiFID II-regelgeving.
Flexibiliteit
Dankzij de integratie van Dubber met Cisco Webex kunnen medewerkers overal ter wereld veilig (samen)werken.
“Dubber en Webex Calling maakt ‘unified gespreksopname’ mogelijk voor één van de grootste aardoliemaatschappijen van Zuid-Amerika”
Deel je uitdaging met ons!
Veilig data delen, je organisatie beschermen tegen geavanceerde cyberaanvallen of heb je onvoldoende cybersecurity kennis in huis?! Voor elke security uitdaging hebben wij een (Cisco)oplossing die bij jouw organisatie past. Deel je vraag met ons en wij nemen binnen één werkdag contact met je op.
Neem contact op voor vragen.